Guides og artikler 2017-12-13T09:00:51+00:00

Guides og artikler

Ritzaus Bureau publicerer løbende artikler, hvor vi går i dybden med effektiv kommunikation. Artiklerne vil være en blanding af cases, hvor vi kigger nærmere på, hvordan forskellige virksomheder eller organisationer arbejder med kommunikation, lavpraktiske guides til udformning og formidling  af budskaber, og endelig en serie af “ind i maskinrummet”-artikler, hvor vi går bag om redaktionerne på Ritzau og andre medier for at undersøge, hvordan arbejdsprocesserne er generelt eller i specifikke situationer.

Se alle

En meningsmåling er en temperaturmåling på det politiske landskab

Foto: /ritzau/Jens Dresling Der er god grund til at tage den seneste meningsmåling alvorligt, for de politiske meningsmålinger er langt bedre end rygtet, siger [...]

  • /ritzau/Caia Image/ROBERT DALY

Fremtidens mediebruger er superfan

Foto: /ritzau/Caia Image/Robert Daly Fokusér på de loyale kunder, og glem alt om at jage tilfældige ’strøgkunder’. Det betaler sig at servicere sine superfans. Det var den [...]

Medievalg: Kun lokal synlighed flytter stemmer

Lokalpolitikere udkæmper en forgæves kamp, når de i deres medievalg søger at kanalisere deres budskaber ud gennem landsdækkende presse for at stå politisk styrket i deres nærområde. [...]

Pressehåndtering: Livsvigtig lobbyisme for landdistrikterne

Danmarks yderområder har lige så mange vigtige budskaber at få belyst, som det er tilfældet i de store byer. Ved hjælp af netværk og målrettet pressehåndtering har [...]

Se alle
  • Øg synligheden af dine pressemeddelelser. Tilføj multimedier

Multimedier i pressemeddelelser gør dit budskab mere synligt

Foto: /ritzau/Eric Audras Relevante multimedier i pressemeddelelser kan øge chancen for, at indholdet bliver læst. Det er dog ikke uden udfordringer at tilføje visuelt eller auditivt [...]

  • Sådan kommer du i din lokalavis

Sådan kommer du i din lokalavis med dit budskab

Foto: /ritzau/Mathias Svold En lokalavis er et attraktivt medie for mange, der gerne vil ud med deres budskab, men husk, at de lokale blade kun dækker [...]

Via Ritzau – en kommunikationsplatform for den professionelle

Få et indblik i Via Ritzaus brugerflade, og lær at bruge den effektive kommunikationsplatform, så din pressemeddelelse får optimale muligheder for at nå et relevant publikum. Planlægning af [...]

  • Guide til opbygning af en velvirkende pressemeddelelse

Sådan skriver du den perfekte pressemeddelelse

Hvad er det, der gør, at en redaktør vælger at bruge en pressemeddelelse? Få her forståelsen for, hvad redaktører kigger efter, og få trick til at lave [...]

Se alle
  • Ritzau følger valgdeltagelsen ved alle landsdækkende valg tæt

Ritzau tjekker valgdeltagelsen

Foto: /ritzau/Thea Grav Rosenberg Valgdeltagelsen – så mange danskere går til stemmeurnerne – er en fast Ritzau-disciplin ved alle landsdækkende valg i Danmark. I årtier [...]

  • Ritzau er klar til den kommunale valgdag

Ritzau er klar til den kommunale valgdag

Foto: / Ritzau / Thomas Borberg Ritzaus dækning af den kommunale valgdag bygger på en solid planlægning og grundig evaluering fra sidste valg. Omkring 280 artikler [...]

  • Sådan dækker Ritzau det kommende kommunalvalg

Sådan dækker Ritzau det kommende kommunalvalg

Foto: Ritzau Foto/Schütze René Baggrundsartikler, nyheder og fakta, kandidatrundspørger og et omfattende valgkompendie er noget af det, som Ritzaus Bureau servicerer medierne med op til det [...]

  • Ritzaus journalister arbejder hårdt på dagen, hvor forslaget til den nye finanslov præsenteres.

Sådan dækker Ritzau den nye finanslov

Den årligt tilbagevendende finanslov er en affære, der strækker sig over flere måneder, men én begivenhed tiltrækker særligt offentlighedens opmærksomhed: regeringens fremlæggelse af forslaget til statens [...]

Se alle

Video

Få de seneste guides og artikler om kommunikation direkte i din indbakke